Monday, October 12, 2009

Kursuse kokkuvõte

Teen kokkuvõtte mulle kõige rohkem mureta valmistanud ülesande kohta- Minu jaoks oli kõige raskem teema kodulehe tegemine. Kuna mu arvutialased oskused on küllaltki algtasemel olin sügavalt mures, kui seda ülesannet nägin. Kodulehe tegemise kogemusi mul varasemaid pole ja kui aus olla, siis puudus mul ka igasugune kujutelm sellest, kuidas need asjad käia võiks.

Kuna teadsin ette, et see ülesanne on kõige aega, vaeva ja kannatust nõudvam otsustasin alustada juba varakult, et oleks ikka aega katsetada/avastada ja ka „ämbrisse astuda” kuid siiski töö õigeks ajaks valmis jõuda. Tükk aega aga ei suutnud ma välja mõelda, mis teemal ma üldse lehe teen. See on see tänapäeva õppurite mure, kõik on harjunud sellega et antakse mingi kindel teema ette. Kui aga tekib olukord, kus peab ise oma teema valima,olgu selleks siis lõputöö või kodulehe puhul, on pea järsku tühi ja üksi variant ei tundu õige. Kuna saabusin oma viimaselt reisilt alles paar päeva enne kooli algust, olid veel emotsioonid värsked ja soov oma vaimustust kõigile jagada suur. Nõnda sai siis valitud üks osa kodulehe teemadest. Teiste lehekülgede teemad olid juba kergemad tulema.

Tuleb tunnistada, et abi otsisin oma kodulehe tegemiseks mitmest kohast. Sai arutatud kursusekaaslastega , internetist abi otsitud (suureks toeks oli http://www.w3schools.com/), kursuse matrjale sai loetud ikka nii usinalt, et kui need paberkandjal oleksid, oleks minu omad ilmselt augliseks kulunud, Vaatsin abiotsivalt ka teiste kodulehtede html- koode ning kui nüüd aus olla, siis oli mul võimalus veidi kasutada ka ühte abilist, kes aitas ära parandada vead mida validaatori test näitas. Kõige raskem osa kogu protsessi juures oli stiilifaili sidumine lehekülgedega. Pusitud ja vaeva sai nähtud sellega ikka kõvasti.

Õppejõult ootasin võimalust küsida abi ja nõu. Paljud kursusekaaslasedki arvasid, et seda me saime. Oli olemas keegi, kelle juurde minne konkreetse küsimusega, tõsi küll, algteadmised, et oskaks üldse midagi küsida, tuli endal luua. Selle loengu raames arutasime kursusekaaslastega väga paljud asjad omavahel läbi, kes kuidas millestki aru sai, et ikka kindel olla. Paljudel meist esinesid samad probleemid, enamik meist pidasid kodulehe tegemist kõige raskemaks ja samuti oli paljudel see esimene enda loodud kodulehekülg.

Siiani olen mõneti kadestanud programmeerijaid, täpsemalt nende palganumbrit. Nüüd aga kadestan nende kannatlikkust ja nutikust kuna tehes oma külalltki lihtsat kodulehte taipasin, et see töö, mida nemad igapäevaselt teevad on ikka jube keeruline ning nõuab väga tugevat närvi ja püsivust.

1 comment:

  1. Tõepoolest ei ole hea kodulehe tegemine alati nii kerge nagu see pealtvaatajale paistab. Aga olete ikkagi tubli, et nendele katsumustele vastu pidasite.

    ReplyDelete